20. századi magyar képzőművészek 8 könyve egy csomagban

AKCIÓ 20. századi magyar képzőművészek 8 könyve egy csomagban
20. századi magyar képzőművészek 8 könyve egy csomagban - adatlap
Kiadás éve: 1998-2016
Borító: 2 keménytáblás, 3 puhatáblás, 1 vászon, 2 karton
28,549 Ft-os megtakarítás!:) Most 87%-kal olcsóbb!
Eredeti ár: 32,539 Ft
Könyvudvar ár: 7,820 Ft Akciós ár: 3,990 Ft
Darab: Kosárba tesz
20 éve változatlanul
a legalacsonyabb árak
Megrendelését akár
ingyenes szállítással is kérheti!
Több mint 43 ezer
Facebook rajongó
Biztonságos kapcsolat adatait bizalmasan kezeljük

A csomag tartalma (a linkek új ablakban nyílnak):

  1. Ámos Imre, az apokalipszis képköltője
  2. Szivárványbaleset - Kortárs szépírók találkozása Szűcs Attila képeivel
  3. Dilemma
  4. Bukta Imre
  5. Konok
  6. Győrffy László (Várfok Füzetek 12.)
  7. Tükör és ablak - Tenk László festményei
  8. Síkfestészet (A mód - A módszer)

Szerzők: Kőbányai János, Bazsányi Sándor szerk., Edit András szerk., Bán András, Novotny Tihamér, Fülöp Gyula szerk., Bakonyvári M. Ágnes, Fajó János

A csomagban lévő nyolc könyv rövid leírása:

Ámos Imre, az apokalipszis képköltője
Ha abba az eleve töredékességre és korlátozottságra ítélt vállalkozásba fogunk, hogy az „érzéki-erotikus" médiumok: a zene vagy a képzőművészet alkotásait leírjuk vagy értelmezzük, akkor nem tehetünk egyebet, mint hogy az emberi létezés állapotával, netán értelmével szembesítsük az élményünket kiváltó műalkotásokat. Ez egyben az igazi művészet mércéje is: vajon kapcsolatban áll-e az emberi állapot (condition humaine) nagy kérdéseit, dilemmáit és látomásait maga előtt görgető civilizáció narratívájával?
E könyv történetének hőse Ámos Imre, akinek rövid élete a holokauszt árnyékában, majd magába szívó borzalmas epicentrumában telt. És műve kiteljesedése is itt következett be, ami nem feltétlenül azonos az élettel, amelyet Nessus-ingként viselt magán. Esetében ugyanis élet és mű oly maradéktalanul azonos egymással, hogy Ámos Imre távozása erről a földről, a távozást megelőző döntése és az érte cserében nyert és ránk hagyott víziója az életműnek nem csupán része, hanem azt olyan hitellel felruházó tartozéka, amelynek elemzése kívül (fölül) esik a hagyományos művészettörténeti és esztétikai tárgyalásmód keretein. Ennek a revelációnak a jegyében kívánom elmesélni Ámos Imre történetét. Annál is inkább szükség van erre az egyszerre elhatárolódásra és határokon kívülre (felülre) helyezkedésre, mert Ámos Imrével, a XX. századi magyar képzőművészet recepciójához képest számos értékes feldolgozás született.

Szivárványbaleset - Kortárs szépírók találkozása Szűcs Attila képeivel
Hatvannégy kortárs szépíró, köztük Nádas Péter, Térey János, Földényi F. László, Kőrösi Zoltán, Kukorelly Endre, Lackfi János és Péterfy Gergely szövegei és egy kortárs festőművész, Szűcs Attila alkotásai kerülnek egymás mellé ebben a különleges kötetben. Az írások (közöttük megannyi klasszikus szerkezetű képleírás) nagyon sokfélék, és nem csupán műfaji vagy formai tekintetben, de megközelítésmódjukban is. Akadnak ugyanis olyan szerzők, akik játékosan pontos nyelvi eszközökkel tükrözik vissza a képek fény- és színvilágát; továbbá olyanok, akik lefegyverző konoksággal töprengenek a festett felszín leplezve sejtető voltán; és persze olyanok is, akik merészen kibontják a színes alakzatokba titkolt lehetséges történetek valamelyikét.

Dilemma
Németh Ilona Ernst Múzeum-beli kiállítása politikai szinten botrányt jelentett, művészetelméleti szinten pedig a (kiállítási) tér kezelésének újszerű elgondolását testesíti meg. Ennek a problémának a körüljárása olvasható a gazdagon illusztrált, modern tipográfiájú művészeti albumban.

Bukta Imre
"1952-BEN SZÜLETTEM HEVES MEGYÉBEN, AUTÓDIDAKTA KÉPZŐMŰVÉSZ VAGYOK" Ezzel a csupa nagybetűvel írt mondattal mutatkozik be Bukta Imre egyik kiállítására megjelent egyedi katalógusában, majd később ez szerepel egy Bernáth Árpád-fotónak titulált, tudatosan megtervezett és megkomponált (ál)-szociofotóján, akár egy önmagát reklámozó politikus választási plakátján a programnyilatkozat.Bukta Imre nevét speciális és újszerű világképének köszönhetően hamar megtanulták nemcsak a szakmai körökben, hanem a közönség értő soraiban is. Csak az ő nevével hozható kapcsolatba például a grafikáin láthatók függőleges, vagy rézsútos rasztert alkotó sűrűn egymás mellé rótt "nyírt" és "nyesett" szálkás vonalkák. Vagy az aprólékosan kidolgozott álgépezet-szobrai (Műanyagból tiszta búzát készítő cséplőgép), illetve kicsinyített műtárgyai, például a tenyérnyi, fábor faragott járomvariációi.
Bán András és Novotny Tihamér értő leírásai mutatják be ezeket a képeket, az installációk, műalkotások (színes és fekete-fehér) fényképeit, 210 oldalon. 
TARTALOM
- Prológus- epilógusszerűen (Novotny Tihamér) 5
- Életrajzi kaleidoszkóp (Novotny Tihamér) 10
- Táj- és viselkedésművészeti akciók és performanszok, 1969-81 (Novotny Tihamér) 22
- A részletező realizmustól az absztrakt vonalkázásig: grafikák 1972-82 (Novotny Tihamér) 51
- Korai, érett és posztgány - Nyolcvanas évek (Bán András) 61
- Performanszok, assemblage-ok, térberendezések, installációk (Novotny Tihamér) 79
- Tihamér Novotny: Subjective objectifications of the deficiency of humán existence... 124
- András Bán: Early, Mature and Post-Botchery 144
- Kiállítások, akciók, performanszok jegyzéke (Novotny Tihamér - Bukta Imre) 174
- Bibliográfia (Novotny Tihamér - Bukta Imre) 196

Konok
Kivonatok erkölcsi bizonyítványomból : montázsok 1985-87 - a székesfehérvári Szent István Múzeum 2001-ben rendezett kiállításának katalógusa
Konok Tamás (Budapest, 1930. január 9. – ) a Nemzet Művésze címmel kitüntetett, Kossuth-díjas magyar festő- és szobrászművész. A magyar festészetben és relief épületszobrokban a geometrikus absztrakció markáns képviselője, aki gyakran megküzd a művészet értelmének témájával, ugyanekkor színezett, vékony vonalakból építkező alkotásai lírai oldottságot jeleznek.

Győrffy László (Várfok Füzetek 12.)
GYŐRFFY LÁSZLÓ képzőművész 1976-ban született Budapesten. 2000-től a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület tagja. 2001-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán. 2003-ban elnyerte a STRABAG festészeti fődíját, 2005-ben a Római Magyar Akadémia ösztöndíjasa volt. Magyarországon kívül Párizsban és Los Angelesben voltak önálló kiállításai. 2005-óta rendszeresen publikál művészeti folyóiratokban, 2009-ben Kállai Ernő-ösztöndíjas volt. Budapesten él és dolgozik.
Győrffy László művészete már a kezdetektől fogva a privát biológia iránt kötelezte el magát, miszerint az anatómiát nem a természet és/vagy a ráció „írja”, hanem egy távollévő szubjektum, ami nem tud testet ölteni, de állandóan megpróbálja. Az eredmény folyamatos öntenyésztés, olyan fejlődésregény, ami fejlődés helyett vizuális mutációk sorozatát kínálja fel.
Aki Győrffy művészetével szembesül, annak le kell mondania arról a humanista alaptételről, miszerint „otthon vagyunk” a világban. Az alkotások ehelyett a kiszolgáltatottság antropológiáját teszik meg az emberi létezés alapjává, hiszen sohasem tudhatjuk előre, hogy holnap milyen formában, milyen mutációban szembesülünk saját idegenségünkkel (Nemes Z. Márió).

Tükör és ablak - Tenk László festményei
Tenk László Nagybányán 1943-ban született, 2001-ben Munkácsy-díjat kapott festőművész.
A Tenk László munkásságát bemutató album szerkezeti egységeit maga a művész határozta meg. Minden fejezet címe utal valamilyen életrajzi eseményre vagy helyzetre, amely a festészeti munkát is döntően meghatározta, illetve befolyásolta. Ennél fogva a fejezetcímek azokat a motívumokat is jelzik, amelyekkel rendszeresen találkozhatunk képein. Pályája fejlődési szakaszainak és személyes életútja állomásainak kapcsolatát nemcsak azok természetes összefüggése indokolja, hanem Tenk László festészetének egyik lényeges jellegzetessége, az életképszerűség is. Portréi, csendéletei, műtermi interieur-jei, táj- és városképei az ábrázolt jelenséget úgy ragadják meg, hogy a pillanatnyi tevékenységben, a tárgyak vagy természeti elemek pillanatnyi rendezettségében életszerű elevenséggel nyilvánul meg létük egésze.
Érzékelhető ezeken a festményeken, hogy egy-egy arc a valóság egészét tükrözi, az építészeti és természeti tereknek pedig arcuk van. Tenk László művészetének sajátossága, hogy az alkotói pálya egyes szakaszaiban különböző képi motívumokat és kompozíciós megoldásokat alkalmaz, de valamennyit ugyanannak a személyiségnek belső törvényszerűségei hitelesítik. Minden képben tévedhetetlenül felismerhető maga az alkotó. Az album fejezetei a korai tanulmányoktól e könyv megjelenéséig követnek nyomon egy-egy képi témát, festészeti motívumot és azok műfaji megnyilatkozásait. Az egyes fejezetek különböző pontjai így időbeli párhuzamosságokat, átfedéseket mutatnak, ami izgalmas érdekessége ennek a kiadványnak.
Az utolsó fejezet címe: "Tükör és ablak", amely az 1976-ban festett hasonló című képekre utal és felfogható úgy, mint az alkotó ars poeticája.

Síkfestészet (A mód - A módszer)
"Ezzel a könyvvel elsősorban az útjukra induló fiataloknak szeretnék nyelvtani-ismeretelméleti segítséget nyújtani a nyelv tökéletes elsajátításához. A huszadik század nagy festő-pedagógusainak tapasztalatait, feljegyzéseinek rezüméjét összegyűjtve próbálok lényegre törő összefoglalót adni."

Ha a könyveket egy csomagban veszi meg, akkor még többet tud spórolni, mintha egyenként tenné a kosarába!

Nincsenek vélemények ehhez a termékhez.

Írjon véleményt a termékről

Az Ön neve:


Az Ön véleménye: Megjegyzés: HTML kódok nem engedélyezettek!

Értékelés: Rossz           

Írja be az ellenőrző kódot:



Mások ezt vették még
4 Meséld újra! könyv egy csomagban
Könyvudvar ár: 2,460 Ft 1,990 Ft
Angol turista szótár
Könyvudvar ár: 690 Ft