Kortárs észak-amerikai írók 8 könyve egy csomagban

AKCIÓ Kortárs észak-amerikai írók 8 könyve egy csomagban
Kortárs észak-amerikai írók 8 könyve egy csomagban - adatlap
Kiadó: Ismert hazai kiadók
Kiadás éve: 2004-16
Borító: 6 keménytáblás, 2 puhatáblás
17,559 Ft-os megtakarítás!:) Most 77%-kal olcsóbb!
Eredeti ár: 22,549 Ft
Könyvudvar ár: 5,720 Ft Akciós ár: 4,990 Ft
Darab: Kosárba tesz
20 éve változatlanul
a legalacsonyabb árak
Megrendelését akár
ingyenes szállítással is kérheti!
Több mint 43 ezer
Facebook rajongó
Biztonságos kapcsolat adatait bizalmasan kezeljük

A csomagokat csak online rendelésre állítjuk össze, nincsenek elkészítve a Könyvudvarban. Kérjük, hogy bolti átvétel esetén is küldjön előre rendelést!

A csomag tartalma (a linkek új ablakban nyílnak):

  1. A futónő
  2. Menekülés
  3. A nagy menet
  4. Otthon a világ végén
  5. Te vagy a dal
  6. Szerenád
  7. A király gyermekei
  8. A neonbiblia

Szerzők: Carrie Snyder, E. L. Doctorow, Brian Doyle, Michael Cunningham, Arthur Phillips, James M. Cain, Claire Messud, John Kennedy Toole

A csomagban lévő nyolc könyv rövid leírása:

A futónő
Aganetha Smart, a 104 éves egykori olimpikon futónő elfeledve él egy nyugdíjasotthonban. Győzelmével annak idején mindenkit lenyűgözött: a kanadai versenyző abban az évben nyert aranyat, amikor először szerepelhettek női atléták az olimpián. Sorsát azonban legalább ennyire meghatározták az első világháború komor évei, valamint vágya, hogy szembeszálljon korának konvencióival.
Egy napon két idegen keresi fel, akik dokumentumfilmet készítenek a régi idők női sportolóiról. A múlt eseményeit megismerve lassan megértjük, miként segített az aranyérem Aganethának megszabadulni a titkokkal terhelt családi ház béklyóitól. Ám a hajdani bajnoknőnek még egy kihívással szembe kell néznie: a filmesek talán nem is azok, mint akiknek mutatják magukat
Carrie Snydert valós történelmi helyzetek inspirálták, hogy megírja fordulatokban gazdag regényét, a becsvágy és a női emancipáció történetét, amelyből kiderül, hogyan képes határait átlépve a saját életét élni egy nő.

Menekülés
"Csak üres égbolt vagyok, egy emberi napfogyatkozás..."
A Menekülés egyszerre mulatságos és tragikus portréja egy elárvult indián tinédzser fiúnak, aki nevelőszülőktől nevelőszülőkhöz vándorol, de egyre kevésbé képes és hajlandó kommunikálni velük és a környezettel. Mondhatnánk, hogy az identitását keresi, de inkább a teljes társadalmi kitaszítottságból kutatja a kiutat: anyja ír-amerikai volt, hatéves korában elvesztette, indián apja már a születésekor lelépett. Egyszer egy angyali külsejű, nála két évvel idősebb, rengeteget olvasott fehér fiúval együtt viszik be a rendőrök, s ez az anarchista gyerek később pisztolyt ad a kezébe, arra biztatva, hajtsa végre a végső, legnagyobb tiltakozást: menjen be egy bankba, és lőjön mindenkire, aki mozog. Ragyásképű (így hívják hősünket) bemegy a bankba, nézi az embereket, előhúzza a pisztolyát, és katatóniába esik. Aztán a biztonsági őr tarkón lövi - és innentől kezdődnek csak igazán az ifjú indián kalandozásai múltban, képzelt jelenben és jövőben...
Sherman Alexie 1966-ban született spokane indián, egy északnyugat-amerikai rezervátumban nőtt fel, és törzséből elsőként egyetemi diplomát szerzett. Regényíróként, költőként már régóta jegyzik, időnként filmeket csinál és performanszművészkedik is. Prózaíróként és költőként számos díjat nyert, még Oprah Winfrey is szerepeltette műsorában. Tíz év óta ez az első regénye. Joyce Carol Oates azt írta róla: "gúnyos, lázadó, tiszteletlen, nem simul bele semmilyen tradícióba, a fiatal Philip Rothra emlékeztet engem", a New Yorker pedig az 1990-es években azon kevés amerikai író közé sorolta, akiknek a XXI. században lesz a helyük.

A nagy menet - Regény egy polgárháborúból
Az amerikai polgárháborúban játszódó történet arról az elhíresült hadjáratról szól, amit Sherman tábornok vezetett Georgián és a Karolina államokon keresztül a keleti partig, és amivel eldöntötte Észak-Dél összecsapásának kimenetelét. Az Unió és a Konföderáció harcai során rengeteg szereplő történetét ismerjük meg filmszerű gyors snittek útján. Doctorow mesterien ért az emberi sorsok ábrázolásához és ahhoz, hogy a "nagy menetet" egy egyetemes érvényű metaforává alakítsa.Otthon a világ végén

A regény Jonathan és Bobby barátságának története. A két, férfikor szélén álló fiú útja különválik. Jonathan New Yorkba költözik, itt folytatja egyetemi tanulmányait. Bobby nemsokára követi barátját, aki már nem él egyedül. Az extravagáns Clare beleegyezik, hogy Bobby is velük éljen. Ebből a háromfős együttélésből számos probléma adódik. A regény szerelemről, barátságról, homoszexualitásról, értékeinkről és érzékeinkről szól, botrányos és sokkoló remekműnek tartják a kritikusok.

Te vagy a dal
"Megkaphatsz, de vagyok, aki vagyok…" 
A középkorú Julian, egy sikeres New York-i reklámfilmrendező élete nagy gödréből próbál kievickélni. Válogathatna a szebbnél szebb fiatal színésznők közül, de ő dalokkal vigasztalja magát. Mindig a zene volt az egyetlen szilárd pont az életében, ez a legfőbb apai öröksége, a támasza, a zene segíti át a válságokon, a zenén keresztül értelmezi a világot. De azután, hogy összeomlott az élete – kislánya meghalt, felesége elhagyta –, már a dalok sem segítenek túl sokat. 
Egyik este egy klubba véletlenül betévedve megpillant egy ír énekesnőt, Cait O’Dwyert, s a nő egyénisége lenyűgözi. Julian mind többet hallgatja Cait amatőr bandájának demóját, majd elmegy az egyik koncertjükre, és söralátétekre írva és rajzolva fogalmazza meg tanácsait a lánynak. Így kezdődik a "kapcsolatuk", amely e-maileken és dalokba rejtett üzeneteken keresztül egyre mélyül, anélkül hogy találkoznának. Julian folyton halogatja a pillanatot, míg végül követi a lányt az egyre népszerűbb zenekar európai turnéjára, s Budapesten talán sor kerülhet a nagy találkozásra… 
A Prága, Az egyiptológus és az Angelica szerzője ezúttal is bámulatosan eredeti regényt alkotott: egy nagy "love story"-t, melyben az intimitás és a felejtés vágya küzd egymással, s közben végig szól a zene, mely éppúgy segít elviselni, mint újra és újra felkavarni legnagyobb fájdalmainkat. 
Arthur Phillips Minneapolisban született, és a Harvard Egyetemen szerzett diplomát. Volt gyerekszínész, dzsesszzenész, beszéd- és reklámszövegíró, bukott vállalkozó és a Jeopardy című népszerű televíziós kvízműsor ötszörös győztese. 1990-ben egy amerikai befektető cég munkatársaként Kelet-Európába jött, hogy testközelből lássa a történelem nagy fordulatát. Két évet töltött Budapesten, s magyarországi élményeit dolgozta fel Prága című első regényében, amely 2002-ben bestseller lett Amerikában, s Phillipset világszerte mint az amerikai irodalom új nagy tehetségét mutatták be. Világsiker lett 2004-ben megjelent, nabokovi ihletésű regénye, Az egyiptológus és a 2007-es Angelica is. Művei huszonöt nyelven jelentek meg. New Yorkban él feleségével és két fiával.

Szerenád
John Howard Sharp operaénekes. Igaz, hogy elment a hangja, és a bárból is kidobták, ahol eddig dolgozott, de igazi operaénekes: Olaszországban tanult, a világ nagy operaszínpadain lépett föl. Most pedig egy ócska mexikói kávéházban ül, amikor belép egy gyönyörű indián lány. Az indián lányok ritkán szépek, de ez a lány tiszta azték és gyönyörű. Sharpnak amerikai voltán kívül semmije sincs, pénze egy fillér sem, de sikerül felhívnia magára Juana figyelmét. Ám amikor énekelni próbál neki, a lány kirúgja. 
Legközelebb akkor találkoznak, amikor Juana levélben keresi meg: nyitna egy bordélyt Acapulcóban, és könyvelőnek kellene a férfi. De az odaúton egy váratlan vihar elől kénytelenek egy templomba menekülni. A vihar, a magaslati levegő, a szerelem - ki tudja, mitől, Sharp hangja visszatér. Eleinte el sem akarja hinni, de aztán sietve Kaliforniába utaznak, és a férfiból néhány hónap leforgása alatt filmsztár lesz. Sajnos szerződés köti a filmvállalatához, így amikor meghívja a Metropolitan operaház New Yorkból, nem mehet el. Juana rábeszéli a szerződésszegésre. És innen indul útjára kettőjük végzete, ahogy azt egy Cain-műben várni is lehet. 
Három leghíresebb könyve (A postás mindig kétszer csenget, Dupla vagy semmi, Mildred Pierce) után, 1956-ban ezt a regényt is megfilmesítették: Anthony Mann rendezte, Sharpot a híres film- és operasztár, Mario Lanza, Juanát pedig maga Joan Fontaine játszotta.

A király gyermekei
E regény főhősei harmincas New York-i értelmiségiek az ezredfordulón. Szorongók, sznobok, szabadelvűek, szinglik, szerelmesek, megint szinglik. Danielle a tévének dolgozik, az ausztrál őslakosokról szeretne forgatni, de egyelőre a zsírleszívásos riportot kell elkészítenie. Julius szabadúszó műkritikus, aki alkalmanként irodistának szegődik, épp most jön össze kollégájával, Daviddel. Marina pedig élete első könyvét írja az öltözködés és a társadalom történetének összefüggéseiről – immáron több éve, közben próbál leválni édesapjáról, az ünnepelt újságíróról és véleményvezérről, de nem megy neki. Mindegyiküknek vannak álmai, tervei, titkai és van egy városuk: New York.
Ebbe a színes világba érkezik meg Marina vidéki unokaöccse, a kissé esetlen Bootie, és a roppant cinikus, nagyratörő ausztrál lapszerkesztő, Ludovic. Ők is sikeresek akarnak lenni. Felbukkanásuk felszínre hozza a régi sérelmeket, élethazugságokat; átírja a korábbi sémákat. A nyíltság groteszk illúziójában tengődő bohémeknek szembesülniük kell azzal, hogy végérvényesen megváltozott a világuk. A király gyermekei meztelenek.
Mindez pedig 2001 szeptemberének elején ér a tetőfokára: itt és ebben rejlik a nagyszerű regény csúcspontja és mélysége. Claire Messud realista tablója elevenen és pontosan, empatikusan és ironikusan mutatja meg nekünk a New York-i értelmiségi közeg visszás kulisszáit, nemzedéki intrikáit ugyanúgy, mint az amerikai kisváros és vidék öröksivárságát, ahonnan hőseink valósággal elmenekülnek. Az pedig, ahogyan New York színeváltozását ábrázolja 2001 szeptemberében a gondtalan előestétől a katasztrófán át a dermedt újrakezdésig, a közelmúlt és jelen egyik legfontosabb regényévé teszi A király gyermekeit.

A neonbiblia
A neonbibliát életében maga a szerző túlságosan éretlennek ítélte a kiadáshoz, pedig csupán korát stílusban és témaválasztásban egyaránt megelőző írást sikerült alkotnia. A hangulatában a posztmodern utáni minimalizmust előrevetítő, ugyanakkor az amerikai Dél irodalmi hagyományaiból szintén bőven merítő regény 1989-ben jelent meg.
„Az éjszaka is olyan volt, mint a nappal, nyugodt és forró, még a dombok között is. Hallottam a hangos rádiókat a városból. Néhányan baseballt hallgattak, de a legtöbben a híreket a háború végéről. A mi rádiónkat az emeleten hallgatta Mae néni és anya, de valcerzene szólt rajta valahonnét New Yorkból. Lent az utcákon az emberek még most is átmentek egymáshoz vagy az utcán találkoztak össze, nevettek meg beszélgettek. A tiszteletes neonbibliája világított, mint rendesen. A háború alatt egyszer légiriadó volt, és összevitatkozott a seriffel, mert nem akarta kikapcsolni. Biztos a tiszteletes is örült, hogy vége a háborúnak. Amíg tartott, nem sokan jártak templomba, még azok se, akik a Bobbie Lee Taylor-dolog után mellette maradtak. ”
A Tökfilkók szövetsége szerzőjének első regénye.

Ha a könyveket egy csomagban veszi meg, akkor még többet tud spórolni, mintha egyenként tenné a kosarába!

be
5 ( 5 / 5 )
Az amerikai kultúra, filmipar és filmművészet közel áll mindannyiunkhoz. Gyermekkorunk óta nézzük a filmjeiket, szinte jobban ismerjük az életüket, mint ők maguk. Az én fiatal koromban az amerikai irodalomra nem nagy hangsúlyt fektetett az oktatás, tartok tőle, ez ma sincs másképp. Pedig ha a filmjeik jók, akkor az irodalmuknak is jónak kell lennie, hiszen az egyikből következik a másik. Ha régen a kezembe került egy-egy kortárs amerikai szerző műve, mindig rácsodálkoztam, hogy mennyire élvezhető, és vajon miért nem tudok róla semmit. Úgy általában hajlamosak vagyunk Amerikát a krimivel és a sci-fivel azonosítani, pedig ettől bizony sokkal szélesebb a skála. Ahogy ennek az összeállításnak a leírásait olvasgatom, biztos vagyok benne, hogy most sem fogok csalódni.

Írjon véleményt a termékről

Az Ön neve:


Az Ön véleménye: Megjegyzés: HTML kódok nem engedélyezettek!

Értékelés: Rossz           

Írja be az ellenőrző kódot:



Mások ezt vették még