Figyelem! A honlap és a bolt kínálata eltérhet. Részletek

Zsánermetamorfózisok - Világi műfajok a közép-európai barokk festészetben *

Zsánermetamorfózisok - Világi műfajok a közép-európai barokk festészetben *
Zsánermetamorfózisok - Világi műfajok a közép-európai barokk festészetben * - adatlap
Méretek: SZ: 24cm M: 30cm
Kiadó: Szépművészeti Múzeum
ISBN:963744145X
Kiadás éve: 1994
Oldalszám: 406
Borító: puhatáblás
1,260 Ft-os megtakarítás!:) Most 24%-kal olcsóbb!
Eredeti ár: 5,250 Ft
Könyvudvar ár: 3,990 Ft
Darab: Kosárba tesz
20 éve változatlanul
a legalacsonyabb árak
Megrendelését akár
ingyenes szállítással is kérheti!
Több mint 43 ezer
Facebook rajongó
Biztonságos kapcsolat adatait bizalmasan kezeljük

A közép-európai barokkot bemutató kiállítások terve 1990-ben alakult ki. 1992-93-at nevezték meg Európa ezen a részén a barokk évének, ahol most a kiállítások jelentik a központi rendezvényeket. Köréjük csoportosulnak a zenei, irodalmi, turisztikai és másféle kulturális események.
Ami a kiállítások címét, tárgyát illeti, ennek eldöntése nem nemzeti vagy országhoz kötődő szempontból, hanem elsősorban művészeti ágazatok, műfajok szerint történt.
Aki tehát lehető teljes vagy legalábbis teljesebb képet kívánna kapni közel két évszázad - elsősorban festészeti és csak kis részben szobrászati - hagyatékáról ezen a területen, annak mintegy tíz kiállítást ajánlatos felkeresnie Varsó és Velence, vagy Prága és Zágráb között. Sok kitérővel persze, hiszen az emlékek: éppen a legszebbek és a legnagyobbak, mozdíthatatlanok - mégcsak időlegesen sem tehetők kiállítás tárgyává.
A két magyarországi kiállítás a fenti elveken belül bizonyos párhuzamosságra is törekedett.
A budapesti „a nagy" műfajoknak, a különleges reprezentációnak lehetőleg széles szeletét célozza meg felvillantani. A székesfehérvári mindennek inkább a másik oldalát, a tárgyban a köznapibbat, a rendkívüli helyett a szokásost, a kevésbé irodalmiasat, a sors és üdvösség nagy példái mellett a mindennapiasabbat - de legalábbis a bensőségesebbet teszi vizsgálat tárgyává.
A fehérvári cím külön magyarázatra szorul. Amióta ugyanis újkori múzeumok vannak - és ez későbbi idő, mint amilyent a fehérvári vagy budapesti bemutató képvisel, vagyis mindaz, ami javarészt a felvilágosodás előtti időből való -, és amióta újkori művészettörténetet írnak - azaz igazában 19. század óta -, megszoktuk, hogy a művészeti műfajokat saját történeti leltáraink szerint nézzük.
Arckép, csendélet, életkép, táj jól határolt kategóriáknak tűnnek - s bár igaz, hogy ezeket régen is megkülönböztették és művelőik sem voltak mindig ugyanazok a művészek, hatalmas mértékű a mindenkori műfajok egymásba-tűnése, amely a kortársi írásokban ugyan viszonylag ritkán, de a művekben annál inkább formát öltött és amelynek értelmezését - a műfajok metamorfózisait - csak a legújabb idejű kutatás rögzítette. 

TARTALOM

Mojzer Miklós: A témák és műfajok változásai és változatai 11
Buzási Enikő: Hagyomány és korszerűség
a magyarországi barokk arcképfestészet példáján 15
Mojzer Miklós: A csendélet-festés a Lajtától keletre 22
Újvári Péter: Állatfestés 27
Matthias Pfaffenbichler: A barokk csatakép Közép Európában 48
Németh István: Zsánerfestészet a 17-18. századi Közép Európában 66
Balta Gabriella: Tárgyak metamorfózisa 73
KATALÓGUS
A katalógustételek szerzőinek és fordítóinak névrövidítései 146
Porté- és csendéletfestés 147
A 1-74.
Állatfestés, vadászjelentek, tájképek 231
B 75-120.
Csataképek, zsánerképek 287
C 121-180.
Művészéletrajzok 357
Irodalom és rövidítések feloldása 397
Helynév konkordancia 406

Nincsenek vélemények ehhez a termékhez.

Írjon véleményt a termékről

Az Ön neve:


Az Ön véleménye: Megjegyzés: HTML kódok nem engedélyezettek!

Értékelés: Rossz           

Írja be az ellenőrző kódot: