Figyelem! A honlap és a bolt kínálata eltérhet. Részletek

Programozás Quick Basic nyelven

Programozás Quick Basic nyelven
Programozás Quick Basic nyelven - adatlap
Méretek: H: 25cm SZ: 18cm
Kiadó: BBS-Info Kft.
ISBN:9630354691
Kiadás éve: 1998
Oldalszám: 134
Borító: puhatáblás
309 Ft-os megtakarítás!:) Most 38%-kal olcsóbb!
Eredeti ár: 799 Ft
Könyvudvar ár: 490 Ft
Darab: Kosárba tesz
26 éve változatlanul
a legalacsonyabb árak
Megrendelését akár
ingyenes szállítással is kérheti!
Több mint 54 ezer
Facebook rajongó
Biztonságos kapcsolat adatait bizalmasan kezeljük

E számos példát, feladatot és mintaprogramot is tartalmazó könyvünk a programozás elméletének ismertetését követően a Quick Basic programozási nyelvet ismerteti. Elsősorban azoknak szól, akik még nem próbálkoztak programírással. A Quick Basic programozási nyelv része a DOS operációs rendszernek, s ahogy már a neve is mutatja, a magas szintű programozási nyelvek közül a legegyszerűbb. Különösebb előkészületek nélkül már működő programokat írhatunk segítségével. Sokan feltették már azt a kérdést, hogy manapság, amikor szinte minden problémára létezik szoftver, kell-e programozási ismeret azoknak, akik nem profi programozók. A válasz az, hogy nem, de ha valakit már egy kicsit is érdekel a számítógépe, annak melegen ajánlható, hiszen segít abban, hogy egy kicsit jobban megismerhessük és megérthessük gépünk "lelkivilágát". Mindezen felül a programok írása megtanít bennünket sok olyasmire - logikus gondolkodásra, pontos tervezésre, a kis részletek el nem hanyagolására, stb. -, amit az élet egyéb területein is alkalmazhatunk. A könyv csoportos munkánál tanári kézikönyvként is szolgálhat, de az otthoni, egyéni tanulás sem okoz gondot a segítségével. Reméljük, mindenki talál benne érdekes és hasznos feladatokat, hiszen célunk az volt, hogy a kezdőkkel megszerettessük a programírást és ne legyen elriasztó sem a fogalmazás, sem a feladatok. A programozás nagyon jó és kreatív játéknak is tekinthető.

Tartalomjegyzék:

1. A programozás elmélete7
1.1. Bevezetés7
1.2. A program készítésének menete8
1.2.1. A program elkészítésének lépései8
1.2.2. Az algoritmus és szerkezete8
1.2.3. Az algoritmussal szemben támasztott követelmények10
1.2.4. Folyamatábrák11
1.2.5. A strukturált problémamegoldás12
1.2.6. A program készítésének folyamata13
1.3. Programozási alapfogalmak14
1.3.1. A programírás konvenciói15
1.3.2. Az azonosítók15
1.3.3. A konstans15
1.3.4. A változók15
1.3.5. kifejezések16
1.3.6. A mûveletek végrehajtásának sorrendje (prioritása)16
1.3.7. Boole-féle algebra16
1.3.8. Az értékadó utasítás18
1.3.9. Input és output19
1.3.10. A soros programozás19
1.3.11. A programok szerkezete20
1.4. Alternatívák és ciklusok kezelése  a programban22
1.4.1. Egyágú döntések22
1.4.2. Kétágú döntés24
1.4.3. Több lehetséges érték közötti választás25
1.4.4. Feltétel nélküli vezérlés átadás26
1.4.5. A ciklikus tevékenység (iteráció) kezelése a programban27
1.5. Tömbök32
1.5.1. A tömbök használata32
1.5.2. Tömb elemeire való hivatkozás33
1.5.3. Tömb feltöltése33
1.5.4. Tömb elemeinek kiíratása33
1.6. Alprogramok33
1.6.1. Függvények34
1.6.2. Eljárás34
1.6.3. A fõprogram és az alprogram kapcsolata35
1.6.4. Az azonosítók hatásköre35
2. A Quick Basic programozási környezete36
2.1. A programról általában36
2.2. A Quick Basic indítása36
2.3. A fejlesztõi környezet37
2.3.1. Menüsor37
2.3.2. Információs sor37
2.3.3. Programablak37
2.3.4. Parancsablak37
2.4. A program szerkesztése38
2.5. A kész program futtatása38
2.6. A képernyõ felépítése39
3. Az elsõ lépések: képernyõkezelés40
3.1. Egyszerû kiíratások40
3.2. Használjunk színeket!44
3.3. Egyszerû számolások46
3.4. A képernyõ felbontásának megváltoztatása47
4. Változók49
4.1. Értékadás49
4.2. Változók értékének kiíratása50
4.3. A változók egyszerû alkalmazásai51
4.4. Értékadás a program futása közben52
5. Számlálós ciklusok55
5.1. A ciklusváltozó felhasználása58
5.2. A FOR–NEXT–STEP szerkezet63
5.3. Egymásba ágyazott ciklusok65
6. Elágazások68
6.1. Elágazások három- vagy többfelé72
7. Feltételes ugrások75
8. Ciklusok79
8.1. Elöltesztelõs ciklusok80
8.2. Hátultesztelõs ciklusok81
8.3. Feladatok tesztelõs ciklusokra83
9. Egy kis matematika...85
10. Szövegek kezelése90
11. Több adat együttes kezelése98
11.1. Konstans adatok98
11.2. Tömbök99
12. Írjunk játékprogramot!104
13. Menü készítése110
14. Alprogramok116
14.1. Szubrutinok117
14.2. Függvények122
15. Grafika a Quick Basic-ben123
16. Mellékletek129
16.1. ASCII kódtábla130
16.2. A könyvben szereplõ utasítások és függvények jegyzéke131

Nincsenek vélemények ehhez a termékhez.

Írjon véleményt a termékről

Az Ön neve:


Az Ön véleménye: Megjegyzés: HTML kódok nem engedélyezettek!

Értékelés: Rossz           

Írja be az ellenőrző kódot: